1000 ÅR AV SPIONHISTORIA

Det är lätt att tro att vi i Sverige inte hållit på så länge med riktigt spioneri men inget kunde vara längre från sanningen...

"Spioneri och spionage har funnits i alla tider" brukar man säga och det stämmer väl.

Vad som inte är lika känt är att Sverige är ett av de länder i Europa med längst organiserad spionhistoria.

Storbrittanien slår sig gärna på bröstet med sin "Spionmästare" under Elisabeth I men Svergie var 17 år före Sir Francis Walsinghanm. Till på köpet hade v ett organiserat spioneri redan under sena vikingatiden med rapporter från Eilaf den Götske till Sveakungen.

Vår föreläsare tar er med på en hissnande resa genom Svriges mer än 1000-åriga spionhistoria, från Sveakungen fram till idag

TIDSÅTGÅNG

Ca. 1 timme plus tid för frågor

KOSTNAD

Privat föreläsning på plats: 3000 kr plus reskostnad. Betalning görs genom Swish till 0737309499, ange organisationens namn samt överenskommet datum i meddelandet. Betalning ska vara oss tillhanda minst 10 arbetsdagar innan föreläsningsdatum.

Offentlig föreläsning  Variera beroende på plats och lokalhyra. Vår målsättning är ca. 120 kr / person. Bokning görs genom Swish till 0737309499. Ange namn på delatagarna samt datumet ni kommer. Viktigt att ni belräftat att datum och kostnad.

BOKNING

Bokning av privat föreläsning sker via epost till johan@swedishspymuseum.se och ange "Föreläsning 1000 år" i ämnesfältet.

Bokning av plats på offentlig föreläsning gers vid betalningstillfället.

DATUM OCH TIDER - OFFENTLIG FÖRELÄSNING

Meddelas här när säsongens evenemang är färdigplanerade

TIPSA

Tipsa oss om något spionrelaterat, allt frånspännande objekt till var vi kan få tag på historiska föremål med spionanknytning.

LOGGA IN

Under uppbyggnad, kommer senare

ABBONERA

Abonnera på vårt nyhetsbrev